תרופה מאירת עיניים

האווסטין היא תרופה לטיפול בסרטן של המעי הגס. בשנתיים האחרונות נמצאה התרופה כיעילה ביותר לטיפול במספר מחלות בעין שהעיקרית בהן היא מחלת ניוון מרכז הראייה הקשורה לגיל

ד"ר אורי סגל מומחה לרשתית וקטרקט מהמרכז לרפואת עיניים "עין טל":

"האווסטין עוצרת את ההתדרדרות בראיה ב90% מהמקרים, ומשפרת ל-40% מהם את הראייה!"

מזה כמה שנים ראייתו של יעקב מועלם הלכה ודעכה, כמעט עד לאיבוד מוחלט של הראייה. יעקב בן ה-78 התקשה להסתגל למצבו החדש והמגביל עד כדי פגיעה נפשית קשה. בני משפחתו התומכים בו לאורך הדרך ניסו בדרכים שונות להקל עליו בהתמודדויות היומיומיות. ואולם, מצב ראייתו התדרדר הוא הגיע למצב בו לא יכול היה לאכול לבד ואפילו לא להחזיק מזלג כהלכה. עד לתפנית המפתיעה- האווסטין!

באחרונה, לראשונה מזה זמן שנים, צפה יעקב במשחק כדורגל בשידור טלוויזיוני, כשהוא מוקף בבני המשפחה. סיפור עם סוף טוב.

השינוי המיוחל במצבו של יעקב החל כשהגיע לטיפול במרפאת רופא העיניים ד"ר אורי סגל מהמרכז הרפואי עין טל. המטופל היה מסוגל לראות רק צל בעין אחת ואצבע לפני העין בעינו השניה. רוב התהליך בעיניו היה צלקתי.

"ראיתי לנכון לעשות כל מאמץ ולנסות לשפר את חדות ראיתו ככל שניתן"

מבהיר ד"ר סגל אשר בחר לטפל ביעקב מועלם באמצעות הזרקת אווסטין בשתי עיניו.
ד"ר סגל הינו מומחה לרשתית בעל נסיון רב בהזרקות תוך עיניות, רק בשנה האחרונה, הזריק מעל 3000 הזרקות. השיפור שחל במצב הראייה היה דרמטי ביותר.

אורית כהן בתו של יעקב מספרת בהתרגשות:

"לראשונה לאחר המון זמן, צפה אבי בטלוויזיה ועקב בהתרגשות אחר משחק כדורגל, התחביב הכי חביב עליו. וכן הוא גם חזר לקרוא עיתון."

תרופת האווסטין שאושרה בארץ לשימוש בטיפול בסרטן המעי הגס התגלתה ממש בדרך מקרה כבעלת השפעה חיובית וכתרופה המתאימה לטיפולים בניוון מקולרי, המטופלים דיווחו על שיפור בחדות ראיה.

מאז הגילוי המרעיש החל בה שימוש נרחב בעולם וגם בארץ. בדרך כלל, יש צורך במספר הזרקות.
היום ידוע שתרופה זו טובה לטיפול גם במחלות עיניים אחרות כמו נזקי סכרת, נזקים הנובעים מחסימת כלי דם בעיניים, דלקות ועוד

ואולם אליה וקוץ בה –עד כה לא אושרה לגבי האווסטין ההתוויה לטיפול בעין, לא בארה"ב וגם לא בארץ. למרות זאת, ניתן לקבל את הטיפול הנ"ל, לאחר בדיקה ע"י מומחה לרשתית ורוב קופות החולים מחזירות למטופל את עלות התרופה במידה ומדובר במחלת העיניים ניוון מקולרי.